12 Aralık 2016 Pazartesi

Ayrılık Acısı ve İyileşme



Muhtemelen eski sevgilinizden istediğiniz şey, sizi sevmesi, size değer vermesiydi ama önce sizin kendinizi sevmeniz gerekmez mi ? Siz bile kendinize değer vermezken, hayatınız için bir şey yapmazken o niye yapsın ki ? Birine takmışsanız, sürekli onu düşünüyorsanız, o kişi sizin zihninizde, hayatınızda kira ödemeden yer işgal ediyor demektir.

İlişkiniz üzerine sakin kafayla, sevgiyle düşündüğünüzde, aslında ne kadar azına razı geldiğinizi, frekansı sizinle hiç uyuşmayan birine ne kadar çok enerji harcadığınızı fark edersiniz. Aniden midenize bir yumruk yemiş gibi olursunuz. Hatta belki, “ ama çok uyuşuyorduk” diye inkar edersiniz. Bu bir zamanlar için doğru olsa bile, siz kırık kalbinizle orada öylece otururken artık doğru değildir. Geçmişi geride bırakıp ilerlerken, düşüncelerinizin geride kalmasına izin vermeyin. Ve ilişkinizin sonucu olan bu öğretici deneyim için evrene teşekkür edin. Çünkü bu deneyim sizi iyileştiren ve size gerçekte kim olduğunuzu hatırlatan şeydir.

Zihninizde olumlu düşüncelere yer açın. Sevgilim ilişkiye hazır değildi diyerek, onun adına mazeretler üretmek yerine, şöyle deyin:

“Yeni ilişkiler kurmaya hazırım”.

Neden sizinle olmak istemediğini düşünmek yerine, şunu düşünün :

“Benimle olmak isteyen insnların önünü açıyorum.”

Unutmayın, evren sizi test eder. Sizinle olmak isteyip istemediğini bilmeyen kararsız bir takım insanları karşınıza çıkarabilir. Ama siz hep şu telkine sadık kalın:

“Benimle olmak isteyen insanların önünü açıyorum.”

Diyelim ki bir restorana gidip ton balıklı sandviç sipariş verdiniz ama garson önünüze karışık tost getirdi. Özsaygınız yüksekse garsona şöyle dersiniz “ Bu tost harika görünüyor ama ben bunu sipariş etmedim. Ben ton balıklı sandviç istiyorum.” Yani, siparis ettiğiniz şey neyse, onu almak ister, istediğiniz şeyi almakta ısrar edersiniz.

Ama eğer özsaygınız düşükse, sesinizi çıkarmaya korkarsınız ve istemediğiniz şeyi yemek zorunda kalırsınız!

İşte aynı şey ilişkiler için de geçerlidir. Neden sizi ve isteklerinizi yansıtmayan bir ilişkiyi kabul edersiniz ki ? Sevgiliniz size mutluluk getirmediyse, o zaman bir daha böyle bir ilişkiye yazılmazsınız, olur biter.

Eski sevgilinizin kendi hayatına devam ettiğini gördüğünüzde, şunu anımsayın: Siz kendi hayatınızdan sorumlusunuz, onunkinden değil! Dikkatinizi kendinizle olan ilişkinizi geliştirebileceğiniz alanlara kaydırın. Eski sevgilinizle olan hastalıklı bağı beslemek yerine, sevgi ve şefkatinizi neden aileniz ve dostlarınızla olan ilişkinize yönlendirmiyorsunuz? Şu telkinleri deneyin :

“Eski ilişkim tamamlandı ve ben iyileşmeye hazırım.“

“Kendim için tatminkar ve eğlenceli ilişkiler istiyorum.”

“Kendimi tatminkar olmayan ilişkilerin içinde bulursam, onları Evren’e geri göndereceğim.”

Louis Hay

2 yorum:

  1. Merhaba belki mesajima cevap yazmazsiniz ama.bi umut yazmak istedim. Siteniz alara hanimin ikinci sitesi sanirim. Ben onu da takip ediyordum. Okumus egitimli bir kadinim. Genc yasta erken bi evlilik yaptim cok kisa surdu sonrasinda da yanlis bir iliski yasadim yukselenim yay ve saturunun etkilerini tarif edemeyecek sekilde yasadim. inancli biriyim. Son 3 yilda yasadiklarimi hafizamdan silmek.istiyorum ve durust ahlakli.bi yuva istiyorum ne yazik ki surekli ayni kisir donguden cok yoruldum. Ne yapsamda etrafima.duvarlar.orulu...hayat dolu biriydim kolum.kanadim kirildi..icimde.sakladigim cok sey var..herkesin vardir ama ben artik tasiyamiyorum. 30yasima.gelecegim.ve hayal.kirikliklari yaptigim hatalar aldandigim sevgiler biraktiklari vicdan sizilari cok yoruyor. Dua ve esma calisamasi yaptim ramazanda 21 gun..hayatin mucizelerini bekleyecek gucum yok.bana belki rehber bir isik olursunuz istedim.....sevgilerimle. Iyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Beste Hanım,
      Esmalar ve duaları hiç bırakmamalısınız. Öyle Ramazanda 21 okumakla bir yerlere gelmek mümkün değil yazık ki. Hacet çalışmalarımıza katılmanızı tavsiye ederim. lenayla@outlook.com adresine yazarsanız başka neler yapabiliriz konuşuruz. Sevgilerimle...

      Sil