3 Mayıs 2017 Çarşamba

Hıdrellez Günü Okunacak Dualar

Hoşgeldin Bahar !

Hıdırellez günü bolluk bereket ve rızık için aşağıdaki dua okunur:
“Allahümme Rabbühü Ya Halkalhalas Muhammedin Resulullah Yetiş imdadıma Ya HIZIR YA İLYAS”
Bu dua 5 Mayıs günü 39 defa okunur. 6 mayıs günü 1 defa okunup 40’a tamamlanır. İçinizden geldiği gibi Allah’a dua edersiniz. Allah’tan dileklerinizi ve bu senenin hayırlı olması, bol rızıklı, bereketli  olması için ve diğer isteklerinizi bildirirsiniz.
Ayrıca 5 mayıs günü ikindi namazından sonra sabah namazına kadar 2 rekat Allah rızası için namaz kılınır. Şöyle dua edilir:
“Ya Rabbi Sen dünyanın kainatın sahibisin. Her canlıyı yaratan Sensin.Benim ve her canlının Rabbi de Sensin.Benim hem dünyamı hemde ahiretim güzel eyle.Bana ve tüm kullarına hak ettiğimiz gibi değil lutfunla ve merhametinle muamele eyle. Hızır (as) ve Hıdır(as) bana yoldaş eyle.Bizleri hata ve yanlışlarımızdan döndürsünler. Maddi ve manevi sıkıntılarımızda her zaman yanımızda olsunlar. Dualarımızı Senin güzel isimlerin hürmetine,habibin hürmetine kabul buyur. Amin.
Hıdrellez Rızık Duası
Okunabilecek bir başka dua da şöyledir :
Yâ Allahu, yâ Rabbi, yâ Hayyü, yâ Kayyûmü, Yâ Zel Celâli ve ikram.
Es’elüke bismikel azîmil-a’zami
Enterzukanî helâlen tayyiben.
Allahümme in kâne rızkunâ fissemâi enzilhu
Ve in kâne fil ardi ezhirhu ve in kane ba’iden karribhu
Ve in kâne kâriben yessirhü
Ve in kâne kalîlen kessirhü
Ve in kâne kesîren ihfazhü bilbereketi”
Türkçe meali ise şu şekildedir :
Yüceler yücesi olan isminin hakkı için senden isterim. Bana helâl rızık ver. Allah’ım, eğer rızkımız semada ise onu indir. Eğer yerde ise onu çıkar. Uzakta ise onu yaklaştır. Yakın ise kolaylaştır. Az ise çoğalt. Çok ise onu bereketlendir. Amin.





iletişim : lenayla@outlook.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder