17 Kasım 2016 Perşembe

Aşk ve muhabbet için Kenzül Arş Duası


Kenzül Arş (Kadeh Duası), her türlü sıkıntının çözümü, her türlü dilek ve istek için okunsa da daha çok "muhabbet ve aşk duası" olarak bilinir.

Kenzül Arş duasına başlamadan önce 4 rekat namaz kılmak uygundur. Duayı dilediğiniz zaman okuyabilirsiniz ama bir çok kaynakta özellikle sabahın erken saatleri tavsiye ediliyor.

Kılacağımız 4 rekat namaz, ikindi namazının 4 rekat farzı gibi kılınabilir. Kenzül arş duasının niyeti duanın en önemli kısmını oluşturur. Bu bağlamda şöyle bir niyet edilebilir:

"Allah'ım, ben içinde …... durumundan kurtulmak ve için kapına geldim ve senden kadeh duasının hatırına beni bu dertten kurtarmanı istiyorum. Niyet ettim kenzül arş duasının kabulü için 4 rekat hacet namazı kılmaya. Âmin."

Kenzül Arş duasının tam anlamıyla etkisini gösterebilmesi için duanın anlamını bilerek okumak gerekir.

Namazı tamamladıktan sonra aşağıdaki ifadelerin her biri (Türkçe meali de dahil) üç kez tekrar edilir:


Ya izze men lâ izze lehü.

(Allah'ım sen izzet ve şeref sahibi olduğun gibi senin kulların da izzet ve şeref sahibi olmaya layıktır. Sen, kullarını kendine kul kabul ederek izzetinle yüceliğe kavuşturan ve onları onurlandıran Aziz'sin. Sen izzeti olmayanların izzeti olan Aziz'sin. İzzetinin ve azametinin hatırı için duamı kabul buyur)

Ya muine men lâ muine lehü.

(Ey Yüce Allah'ım, sen yardıma muhtaç olan kullarına bir şekilde yardım gönderen ve yardımınla onlara mutluluk veren Muin'sin. Sen kimsesiz olanların kimsesi, darda kalanların yardımcısı ve ihtiyaç sahiplerinin sahibi olan Muin'sin. Duamın kabulü için bana da yardımını esirgeme)

Ya men lâ maksada illâ ileyh.

(Ey Allah'ım, sen bütün arzuların ve maksatların ötesinde en çok rağbet edilen ve en çok istenen yegane Maksûd'sun. Her kul, sana kavuşmak için mücadele etmeli ve her insan senin rızana ulaşmak için gayret sarf etmelidir. Rızanın hatırı için duamın yüce dergahına ulaşmasına izin ver)

Ya hayrel-meşkûrîn.

(Ey Allah'ım, sen kendisine şükredilen yani teşekkür edilen varlıkların en hayırlısı ve en güzeli olan Meşkûr'sun. Bütün şükredenler sana şükrettiği gibi bütün teşekkürler de doğrudan veya dolaylı olarak sana gelir. Bu bilginin hatırına kenzül arş duamın kabulüne izin ver)

Ya ğaliben ğayre mağlûb.

(Ey mağlup olması mümkün olmayan ve evrendeki bütün galibiyetlerin asıl sebebi olan Yüce Allah'ım. Sen istediğine yenilgi yaşatır, istediğine ise galibiyet yaratırsın. Ne olursun benim içli duama da galibiyet ve muvaffakiyet nasip et)

Ya men lem yelid ve lem yûled.

(Ey ezeli ve ebedi oluşuyla bize sonsuz ihsanlar sunan ve kendi başına Kayyum olarak sonsuzluğu yaratan Allah'ım. Senin doğmadığını ve doğurulmadığını ifade eden İhlas Suresi, bizim başımızın tacı ve yüreğimizin miracıdır. Ne olur şanın hatırı için yaptığım kenzül arş duasının kabulünü bana ihsan buyur. Âmin)

Allah kabul etsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder